Ta strona korzysta z Java Scriptu a Twoja przeglądarka go nie obsługuje lub został on wyłączony.
Strona nie będzie działać właściwie !
Humanistyczne

Ekonomia menadżerska #5 (slajdy 50-64)

zawartość 14    2   
kategoria Humanistyczne  ekonomia
poziom podstawowy
autor
zobacz inne zestawy i paczki
fiszki w tej paczce

Podział dóbr

1. Dobra normalne

2. Dobra podrzędne

3. Dobra substytucyjne 4. Dobra komplementarne

Dobra normalne

Wszystkie dobra, na które popyt ROŚNIE pod wpływem WZROSTU dochodów nabywców

Dobra podrzędne (dobra niższego rzędu)

Wszystkie dobra, na które popyt ROŚNIE pod wpływem SPADKU dochodów nabywców (tańsze zamienniki)

Dobra substytucyjne

Towary i usługi spełniające podobne lub pokrywające się funkcje

Dobra komplementarne

Dobra wzajmnie się uzupełniające, jedno dobro potrzebuje drugiego do prawidłowego działania

Co pokazuje krzywa popytu?

Thumb_223ad25a-05e8-4cfd-bbe9-821e2b4cf889

Ilość dobra (Q), które konsumenci będą chcieli i mogli nabyć przy RÓŻNYCH cenach (P) rynkowych

Co to jest popyt?

Ilość dobra, jaką nabywcy kupują na jego rynku w danym okresie czasu.

Od czego zależy wielkość popytu?

1. Ceny danego dobra

2. Dochodu nabywcy

3. Ceny innych dóbr 4. Upodobań, preferencji i przyzwyczajeń nabywcy 5. Mody

Co to jest wielkość zapotrzebowania?

Ilość dobra, jaką nabywcy chcą i są w stanie nabyć w określonym czasie przy STAŁEJ cenie danego dobra

Prawo popytu

Popyt zmienia się w przeciwnym kierunku do zmiany ceny

Kiedy krzywa popytu przesuwa się?

Thumb_95a7cf0b-227f-4773-b0d3-17d614a4b79b

W przypadku zmian środowiska, które zwiększają lub zmiejszają popyt na dany artykuł

Co wpływa na przesunięcie krzywej popytu?

1. Zubożenie konsumentów

2. Kampania reklamowa

3. Spadek ceny substytutu danego dobra 4. Wzrost ceny dobra komplementarnego

Kiedy linia popytu opada?

Gdy występuje:

1. Efekt substytucyjny wzrostu ceny danego dobra (cena dobra rośnie, więc szukamy tańszych zamienników)

2. Efekt dochodowy wzrostu ceny dobra (cena dobra rośnie, więc przy takim samym dochodzie nie stać nas na kupowanie danego dobra)

Na ogół krzywa popytu jest malejąca, co jednak może spowodować wzrost popytu?

1. Paradoks Giffena

2. Paradoks Veblena

3. Efekt owczego pędu 4. Efekt snoba

Skontaktuj się z nami
Przeczytaj regulamin i politykę cookies
© 2012-2014 FabrykaFiszek.pl  [0.8.61]
płatności onlineDotpay
Ue1 Ue2 Ue3
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies i będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce.