|
rodzaje dowodów księgowych |
|
1. zbiorcze, korygujące, zastępcze, rozliczeniowe. 2. zewn. obce - od kontrachentów, zewn. własne - dla kontrachentów, wenw |
|
Formy i techniki klasycznej ewidencji |
|
1. forma tabelaryczna 2. forma przebitkowa 3. forma rejestrowa |
|
Formy techniki ewidencji współcznej |
|
technika komputerowa |
|
Zakładowy plan kont |
|
0 ŚT 1 śr $ 2 rozrachunki 3 materiały i towary 4 koszty rodzajowe 5 koszty wg występowania 6 PRODUKTY I ROZL. MIĘDZYOK. 7 przychody i koszty 8. kapitały włąsne, fundusze specjalne, WF |
|
Organizacja działu rachunkowości dotyczy: |
|
lokalizacji w strukturze organizacyjnej i struktury wewnętrznej działu |
|
Zasady planowania i kontroli: |
|
1. dokumentacja zakładowych zasad rachunkowości, planu kont, oprogramowania 2. instrukcja dokumentów i ich obiegu 3. plan i instrukcje inwentaryzacyjne 4. plan prac sprawozdawczych 5. schemat organizacyjny i plan pracy |
|
Zasady planowania i kontroli: a. plan i instrukcje inwentaryzacyjne b. plan prac sprawozdawczych c. przestrzeganie pozostałych norm prawa d. stosowanie norm techniki rachunkowości |
|
a i b |
|
Zasady racjonalnego podziału pracy a. plan prac sprawozdawczych b. przestrzeganie pozostałych norm prawa c. racjonalne gospodarowanie oszczędności d. wysoka jakość informacji |
|
b, c i d |
|
Zasady racjonalnego podziału pracy a. wysoka jakość informacji b. schemat organizacyjny i plan pracy c. dział rachunkowości umiejscowiony w strukturze organizacyjnej podmiotu d. instrukcja dokumentów i ich obiegu |
|
a i c |
|
Kto ustala wygląd i treść dokumentów księgowych? |
|
UoR - tylko treść, wygląd - nikt |
|
Czy obieg dokumentów jest obowiązkowy? |
|
nie |