rodzaje dowodów księgowych

1. zbiorcze, korygujące, zastępcze, rozliczeniowe.

2. zewn. obce - od kontrachentów, zewn. własne - dla kontrachentów, wenw

Formy i techniki klasycznej ewidencji

1. forma tabelaryczna

2. forma przebitkowa

3. forma rejestrowa

Formy techniki ewidencji współcznej

technika komputerowa

Zakładowy plan kont

0 ŚT

1 śr $

2 rozrachunki 3 materiały i towary 4 koszty rodzajowe 5 koszty wg występowania 6 PRODUKTY I ROZL. MIĘDZYOK. 7 przychody i koszty 8. kapitały włąsne, fundusze specjalne, WF

Organizacja działu rachunkowości dotyczy:

lokalizacji w strukturze organizacyjnej i struktury wewnętrznej działu

Zasady planowania i kontroli:

1. dokumentacja zakładowych zasad rachunkowości, planu kont, oprogramowania

2. instrukcja dokumentów i ich obiegu

3. plan i instrukcje inwentaryzacyjne 4. plan prac sprawozdawczych 5. schemat organizacyjny i plan pracy

Zasady planowania i kontroli:

a. plan i instrukcje inwentaryzacyjne

b. plan prac sprawozdawczych c. przestrzeganie pozostałych norm prawa d. stosowanie norm techniki rachunkowości

a i b

Zasady racjonalnego podziału pracy

a. plan prac sprawozdawczych

b. przestrzeganie pozostałych norm prawa c. racjonalne gospodarowanie oszczędności d. wysoka jakość informacji

b, c i d

Zasady racjonalnego podziału pracy

a. wysoka jakość informacji

b. schemat organizacyjny i plan pracy c. dział rachunkowości umiejscowiony w strukturze organizacyjnej podmiotu d. instrukcja dokumentów i ich obiegu

a i c

Kto ustala wygląd i treść dokumentów księgowych?

UoR - tylko treść, wygląd - nikt

Czy obieg dokumentów jest obowiązkowy?

nie

Organizacja rachunkowości
Przedmioty humanistyczne - ekonomia (poziom podstawowy)